agman Julkaisut

Brändin lisensointiprosessia avaa uudistettu Brändin lisensointi pähinänkuoressa -esitys. Tiivis slideshow valottaa brändin lisensoinnin eri puolia aina keskeisistä käsitteistä lisensoinnin ekosysteemiin ja hyödyllisiin verkostoihin. Tiedosto on vapaasti ladattavissa ja jaettavissa.

Market Study: Insights into agents and managers in the creative industries & related sectors in North America

The study includes film and tv, performing arts, literary fiction, and design and is in two parts:
 

  • Market study describes in writing agents' activity in various creative fields in North America, focusing on New York, Los Angeles, Toronto and Vancouver as the major hubs of creative industries. Length 56 pages.
     

  • Contact lists consist of the main players from the listed creative industries from Canada, East Coast of the USA and  West Coast of the USA, a short description of the role of the operator and contact information. The listing includes a total of 260 contacts.
     

The North America market study and contacts are available to AGMA's members without charge. Contact outi.tiainen (a) agma.fi if you wish to purchase the study in print.

 

Other Finnish clients will be able to buy the study in print for 50 € + VAT 24% + postage and the contact lists in electronic form for 50 € + VAT 24%. 

 

For foreign clients, the cost of the study in print is 90 € + VAT 24% + postage and the contact lists in electronic form for 90 € + VAT 24%. Within the EU, the price may be charged from companies without VAT upon separate request.

 

Orders: outi.tiainen (a) agma.fi; Subject field: "North America Market Study"

JULKINEN RAHOITUS LUOVILLE TEKIJÖILLE - Mahdollisuuksia boostata luovan alan yrityksen kehittämistä

Kuva päivitetty 24.1.2019

Ohessa on kuva, joka esittelee yleisimmät julkiset tuet yrityksille. Mukana kuvassa ovat myös luoville aloille erityisesti kehitetyt rahoitusinstrumentit. 

Käyttöohjevideo: https://www.youtube.com/watch?v=kiYwMhHsrfY

 

Käytä kuvaa näin:

a) Lataa kuva koneellesi klikkaamalla ylläolevaa kuvaa. Tällöin saat kuvassa olevat rahoitusinstrumenttien sivuille vievät linkit toimimaan. Esimerkiksi Digidemo-otsikko on linkitetty AVEKin vastaavalle DigiDemo-sivulle. 

b) Valintapolkua ohjaavat kuvan vasemmassa laidassa olevat kysymykset hakijalle. Lisäksi kuvan keskellä yläosassa näkyvät eri rahoituksen kohteena olevat kehittämistarpeet.

c) Kuvan alareunassa on lueteltuna rahoittajat. Väripallo osoittaa kunkin rahoitusinstrumentin kohdalla, kuka rahoitusta tarjoaa.

Esimerkkipolku: 

  • Millainen yritysmuotosi on? - Osakeyhtiö.

  • Mihin kehityskohteeseen rahaa tarvitset?  - Aiomme tutkia voisimmeko toimia parissa-kolmessa uudessa maassa eli tarvitsemme rahaa uusien markkinoiden avaamiseen. Projekti liittyy taiteiden välittämiseen tietyssä formaatissa

  • Mihin rahaa projektissa käytetään? - Ulkopuolisiin ostoihin sekä omiin palkkoihimme, kyseessä on messu- ja markkinoihin tutumisprojekti, josta aiheutuu meille sekä ulos maksettavia konsultti- ja messukustannuksia että oman henkilöstömme matka- ja palkkakuluja.

TULOS: Voisitte hakea OKM:n kulttuurivientiavustusta, jolla voi kattaa sekä ulkopuolisia että omia kustannuksia. Käytössäsi on myös Business Finlandin (ent. Tekes) tarjoamat Explorer- ja Messuavustus-rahoitukset ulkopuolisiin ostoihin. Jos hanke suuntautuu kehitysmaahan, kannattaa harkita Finnpartnership-rahoitusta. Myös muutamat muut Business Finlandin rahoitukset saattaisivat sopia tarpeeseenne. Ota yhteys rahoittajiin ja selvitä soveltuvuus. 

Yleisiä huomioita julkisesta rahoituksesta: 

1. RAHOITUKSEN TOIMINTA JA KRITEERIT: Tutki huolella AINA kunkin rahoitusinstrumentin toimintamalli (kenelle, milloin, miten) sekä sen myöntökriteerit, jotta rahoitustarpeesi ja rahoitusmuoto kohtaavat oikein.

2. DE MINIMIS: Suurin osa julkisista yritystuista on ns. de minimis -rahaa, jota yrityksellä voi kuluvan ja kahden edellisen tilikauden aikana olla yhteensä 200 000e. Yritys on itse vastuussa rahoituspotin koon seurannasta. 

3. MAKSATUSAIKATAULU: Monet rahoitusinstrumentit ovat takautuvasti eli kulujen syntymisen ja maksamisen jälkeen tilitettäviä avustuksia. Tilitys edellyttää kirjanpidossa näkyviä, rahoittajan hyväksymiä kustannuksia. 

4. YRITYSMUOTO: Suurin osa kuvassa näkyvistä rahoitusinstrumenteista on tarkoitettu sellaiselle yritykselle, joka maksaa ennakonpidätyksen alaisia palkkoja (esim. osakeyhtiö). Toiminimi ei silloin voi hakea ko. rahoitusta. Osuuskunta tulkitaan tilanteesta riippuen vaihtelevasti, joten tarkista rahoittajan kanta osuuskunnan rahoitusmahdollisuuksiin. 

5. KOMMUNIKOI: Ole yhteydessä rahoittajan ilmoittamaan yhteyshenkilöön ja tarkista rahoituksen sopivuus ja ehdot, jotta ne sopivat juuri sinun yrityksellesi. 

 

Käyttöehdot:   

Kuvaa saa jakaa vapaasti. Kuvan tuotannosta vastaava AGMA pidättää oikeudet muutoksiin. AGMA ei vastaa siitä, miten yksittäiset hakijat onnistuvat rahoitushakemuksissaan. Onnea hakuun!

Market Study: Insights into agents and managers in the creative industries & related sectors in Europe

The study includes movie and tv, animation, games, circus and theater, design, communication and advertising, literature and licensing and is in two parts:
 

  • Market study describes in written, agents activity in various creative fields in Germany and in UK. Width 35 pages.
     

  • Contact lists consists the main players from the listed creative industries from Germany, UK, France, Italy, Spain Switzerland, Austria and Netherlands and a short description of the role of the operator and contact information. The listing includes a total of 300 contacts.
     

The study will be supplemented with a lists of Nordic countries. Central European market study and contacts are available for AGMA's members without charge. Other Finnish clients will be able to buy the study in electric form 50 € + VAT 24%/Market Study ja 50 € + VAT 24% / contact lists. For clients from abroad 90 € + VAT 24%/ + 90 € + VAT 24%. Within EU price can be charged from companies without VAT according to separate discussion.

 

Orders: outi.tiainen (a) agma.fi; Subject field: "Market Study"

LUOVIEN ALOJEN TAPAHTUMATUOTANTO- IDEASTA TOTEUTUKSEEN

Kirja opastaa monialaisten tapahtumien tuottamiseen seuraten Pietarin vuoden 2011 Suomi-Aseman™ toteuttamista. Kirjan ovat kirjoittaneet tapahtumatuotannon konkarit Marit Hohtokari, Anna Häkkinen, Viivi Lehto-Peltomäki ja Kati Uusi-Rauva.

Luovien alojen tapahtumatuotanto ideasta toteutukseen -case Suomi-asema Pietarissa 2011 hinta on 25 euroa + 5 euroa postituskuluja (alv sisältyy hintaan), kirjan voi ostaa ottamalla yhteyttä toimistoomme.

Toimittajat: Marit Hohtokari, Anna Häkkinen, Kati Uusi-Rauva, Viivi Lehto-Peltomäki
Kustantaja: AGMA, Luovan talouden agentit ja managerit ry 2013

Painopaikka: Hansaprint 2013

KELLARISTA MAAILMALLE

Jenni Mobergin omiin kokemuksiin pohjaava Kellarista maailmalle -agenttitoiminnan työkirja toimii oppaana jokaiselle kansainvälistymisestä haaveilevalle tai sitä suunnittelevalle luovan alan yritykselle.

 

Kirja on tilattavissa Agman toimistosta hintaan 25 € (+ postitus 5 €). 

Toimitus:Jenni Moberg

Kustantaja: Luovan talouden agentit ja managerit AGMA ry 2014

Painopaikka: Painotalo Hansaprint, Vantaa 2014

Please reload

AGMA Association of Agents and Managers in Creative Industries | kaikukatu 4 a, 00530 Helsinki

| Mob +358 40 865 8738 | company ID 2355856-8 

The project office of Creative Finland

LicensingInternationalNordics - Master.p
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook Social Icon

AGMA © 2020