License2Sell: Brändilisensoinnin perusteet

Brändilisensoinnin perusteet -valmennus siirtyy tammikuulle 2023. Ilmoitamme uuden ajankohdan pian!


Brändilisensoinnin perusteet on AGMAn jäsenille ja heidän päämiehilleen suunnattu "peruskurssi". Mitä brändin lisensointi on? Miten sitä tehdään? Lisensointi on liiketoimintamalli, jossa yritysryhmä hyödyntää yhteisesti tiettyä brändiä, ja parhaimmillaan kasvattaa sekä omaa liiketoimintaansa että brändin tunnettuutta. Runsaasti lisensoituja brändejä ovat mm. Disneyn hahmot, Lego, Muumit sekä monet elintarvike- ja muotibrändit. Valmennus antaa perustietoutta brändien lisensoinnin mekanismeista, tämän hetken markkinatrendeistä ja keskeisistä brändeistä sekä kiinnostavista tapausesimerkeistä.

Heikki Laaninen

Tilaisuuden vetää Heikki Laaninen, pitkän linjan lisensointiammattilainen, joka on toiminut mm. Rovio Entertainmentin Licensing Managerina ja on nykyään sekä oman yrityksensä toimitusjohtaja että Ferly Co:n Head of Licensing, vastaten yrityksen kansainvälisestä lisenssiliiketoiminnasta. Heikki on uransa aikana vienyt useita suomalaisia brändejä kansainvälisille markkinoille. Heikki oli AGMAn hallituksen puheenjohtaja vuosina 2018-2020 ja on toiminut myös Suomi-Hong Kong kauppayhdistyksen hallituksessa.




Kysyttävää? Ota yhteyttä Outi Tiaiseen outi.tiainen@agma.fi

Valmennus järjestetään, mikäli minimiosallistujamäärä 10 hlö täyttyy. Ilmoittautuneisiin otetaan henkilökohtaisesti yhteyttä, mikäli tilaisuus peruuntuu.