top of page

Lisensoinnin teemoja Entertainment Business Arenassa!

  • Writer: agmary
    agmary
  • 29.3.2019
  • 1 min käytetty lukemiseen

Päivitetty: 15.12.2020


Entertainmen Business Arena -logo, jonka alla teksti "Pörssitalo Helsinki 24.4.2019"

AGMA on mukana Entertainment Business Arenassa tuomalla ohjelmaan brändilisensoinnin asiantuntijan Louise Lindqvistin. Lindqvistilla on 20 yli vuoden kokemus kansainvälisestä lisensointibisneksestä sekä brändien hallinnasta, globaalin liiketoiminnan kehittämisestä ja sisällön jakelusta. EBAssa Lindqvist kertoo viihdebrändien lisensoinnista, isojen brändien tuonnista Pohjoismaihin ja miten brändiä voi rakentaa lisensoitavaksi.

Louise Lindqvist

Lindqvist on työskennellyt useiden maailman isoimpien viihdealan yritysten ja tuotemerkkien kanssa kuten Star Wars, Warner Bros, NHL, NBA ja Hello Kitty.

"Bisnes ja kuluttajien käyttäytyminen muuttuvat jatkuvasti ja jakelukanavat kehittyvät. Lojaalisuus tuotemerkille on tärkeämpää kuin koskaan", Louise sanoo.


 
 
 

1 kommentti


Guest
06.12.

Kiitos mielenkiintoisesta katsauksesta lisensoinnin maailmaan! On todella kiehtovaa, miten brändit voivat laajentua ja luoda uusia tulovirtoja viihdeteollisuuden ulkopuolelle. Erityisesti lastentuotteiden markkinoilla lisensoinnin voima on kiistaton ja se ulottuu paljon syvemmälle kuin pelkkään tuotteen ulkonäköön. Esimerkiksi lasten yövaloissa, kuten täältä näkyy, tuttujen hahmojen käyttö ei ole ainoastaan kaupallinen päätös, vaan sillä on myös merkittävä psykologinen vaikutus.


Lisensoitujen hahmojen emotionaalinen yhteys


Kun lapsi näkee tutun ja rakkaan hahmon yövalossaan, se ei ole vain valonlähde pimeässä. Se on turvallinen ystävä, joka suojelee pimeän pelolta ja auttaa nukahtamaan. Tämä emotionaalinen side on lisensointistrategian ytimessä. Animaatiohahmot, kuten Hello Kitty tai Star Wars -universumin sankarit, joita alkuperäisessä artikkelissa mainittiin, kantavat mukanaan tarinoita, seikkailuja ja positiivisia mielikuvia. Nämä mielikuvat siirtyvät lisensoituun tuotteeseen, tehden siitä paljon enemmän kuin…


Tykkää
bottom of page