top of page

Pohjoismaiden designlupaukset kokoontuivat syyskuussa Habitaressa


Kolmannen kerran järjestetty Nordic Buzz osallistui yhteispohjoismaisella näyttelyllä tänä vuonna Helsingissä ja Habitare – messuilla syyskuun 13.-17. Mukaan kerättiin yhteensä 45 yritystä Suomen ohella Tanskasta, Ruotsista ja Virosta.

Ennen messuja jokaisen maan projektipäälliköt tarjosivat eri tavoin toteutettavia bisnessparrauksia oman maansa yrityksille ja Suomesta valitut osallistujat kävivät hyödyntämässä AGMAn agenttien ammattitaitoa. Agentin kanssa käytiin läpi juuri niitä asioita, joihin itse tarvitsi eniten apua. Näitä saattoi olla mm. tuoteportfolion kasaus, asiakaskontaktointia eli miten toimitaan ennen messuja ja miten jälkeenpäin, liiketoiminnan kehitys tai vaikka vain miten valmistautua messuille, kuten messuosaston ulkoasun viilaus. Jokainen sai siis apua juuri itselle tarpeeseen tulevaan aihealueeseen.

Videoseminaari kuvaviestinnästä, Baltian markkinoista ja Helsinki Design Weekistä.

AGMAn toimiston sekä Musta Designin voimin kävimme Tallinnassa luennoimassa muun muassa hinnoittelusta. Ennen messuja osallistujat pääsivät myös kuulemaan Baltian markkinoista, kuvallisesta viestinnästä ja Helsinki Design Weekistä videoseminaarin muodossa. Tavoitteenamme oli tarjota osallistujille mahdollisimman hyvä ja laaja kattaus itäisen Itämeren markkinoista ja tietenkin tutustuttaa yritykset hyvin toisiinsa niin etukäteen kuin messuviikolla.

Habitare itsessään sujui hyvin vauhdikkaasti ja Nordic Buzz – alue oli selkeästi onnistunut kokonaisuus. Hallin käytävillä oli ajoittain niin paha asiakasruuhka, ettei allekirjoittanut päässyt kuvaamaan kunnolla hallin tunnelmia. Mutta tämä oli vain positiivinen ongelma! Ensimmäistä kertaa osallistujien oli mahdollista myydä myös suoraan kuluttajille b2b-asiakkaiden ohella ja jälkikuuleman mukaan tällä joukolla on mennyt oikein mukavasti.

Habiatare -lauantai 16.9.2017 Nordic Buzz -osastoilla.

Nordic Buzz – osallistujille tarjottiin myös yhteistoimintaa Habitare-viikolla, jotta tulisivat paremmin toisilleen tutuiksi ja saisivat kerrytettyä kollegaverkostoa. Illallisen merkeissä jokainen osallistuja sai mahdollisuuden pitchata itsensä ja yrityksensä muille paikallaolijoille. Muutamille kerta oli ensimmäinen, mutta jokainen pieni askel ja kokemus on ollut heille kansainvälistymismatkalla arvokas. Seuraavan pitchauksen tullessa ovat taas hieman valmiimpia.

Kokonaisuudessaan tämän vuoden Nordic Buzz sujui mainiosti. Jokaiselle jäi käteen hankkeesta jotain, jos ei varsinaista myyntiä, niin arvokasta tietoa, miten lähteä omaa toimintaa kehittämään, jotta se vastaa enemmän ostajien toiveita. Oli se sitten hinnan taikka materiaalin muutoksista oman brändikuvan rakennukseen.

Best sustainable business idea -kilpailun finalistit

Odottelemme parhaillaan joukon kuulumisia messujen jälkeen ja tiedotamme Nordic Buzzin sosiaalisen median kanavissa, mitä heille projektin jälkeen kuuluu. Seuraile siis meidän viileää jengiä somen puolella!

https://www.facebook.com/nordicbuzzhelsinki/

https://www.instagram.com/nordic_buzz_helsinki_2017/

-Katja


bottom of page