top of page

Brand Licensing Europe: Uutta liiketoimintaa metsästämässä


Taas koitti se aika vuodesta, kun Finnish Licensing Agents & Brands –osasto matkasi Lontooseen Euroopan suurimmille lisensointimessuille www.brandlicensing.eu. AGMA järjesti kolmatta kertaa jaetun osaston ja mukana jäsenistöstä paikalla oli Napa Agency ja KREAM Helsinki sekä viime vuonna Nordic Brand Licensing Marketiin osallistunut Pikkuli-animaatioon perustuva brändi.

BLE - Brändilisesoinnin ammattiväen kokoontumisajot

Kolmipäiväinen tapahtuma kerää vuosittain yli 7500 jälleenmyyjää ja valmistajaa sekä yli 250 näytteilleasettajaa Tänä vuonna tavattavissa oli myös 50 ensikertalaista näytteilleasettajaa.

Osastollamme olikin tänä vuonna ruuhkaa. Etukäteen varattujen tapaamisten lisäksi vastaan tuli monta yllättävääkin kontaktia, jonka vuoksi suosittelen lämpimästi jokaiselle aiheen parissa työskentelevälle tai lisensointia harkitsevalle vähintäänkin käyntiä tapahtumassa. Messut avaavat monia uusia näkökulmia omaan liiketoimintaan, mutta vinkkejä voi tulla myös niin luennoilta kuin tapaamisistakin. Tänä vuonna messut olivat laajentaneet Brands & Lifestyle -aluetta tuoden esiin erityisesti aikuisille suunnattuja tuotteita. Mukana Brands & Lifestyle -alueella oli yhteensä 25 näytteilleasettajaa, jotka edustivat 60 brändiä. Mielenkiinnon herättivät Paavo Pesusienen ja Moschinon yhteistyö vaatemalliston, erityisesti kenkien muodossa. Messuilta löytyy suurimpia av-alan tuotantoyhtiöitä, Nickelodeon ja Endemol Shine sekä isoja brändejä, kuten kotimaiset Muumit ja Rovio.

Matchmaking-tapahtuma

Kontaktimielessä messuilla rekisteröityessä omat tietosi menevät automaattisesti matchmaking palveluun, jota kautta voit sopia tapaamisia messuille osallistuvien kanssa. Mikäli siis mielit tavata suurimpia ja suosituimpia, kannattaa tapaaminen ehdottomasti varata matchmaking-palvelun avulla tai suoraan sopivalta henkilöltä. Kaiken lisäksi Brand Licensing Europe –messuilla voi kerätä tietoa aiheesta Licensing Academyn luennoilla, jotka tarjosivat tuttuun tapaan katsauksia Euroopan markkinoista ja miten trendit alueella kehittyvät. Muita tämän vuoden keskeisiä kohokohtia olivat Retail Mentoring Program, joka oli suunniteltu antamaan tarkempaa ymmärrystä lisensointia kohtaan muun muassa osto- ja merchandising-ammattilaisille.

Kaiken kaikkiaan Finnish Licensing Agents & Brands –osastolla oli menestyksekäs meno myös tänä vuonna ja jäämme kuulolle odottamaan, miten mahdolliset ideat elävät eteenpäin.

- Katja


bottom of page