Hitto desu! - Menesty Japanissa




Hitto desu! - Menesty Japanissa on kolmiosainen kansainvälistymisen ohjelma suomalaisille luovien alojen yrityksille.

Summary of the programme in english at the bottom of the page.


Ensimmäinen osa koostuu kolmesta valmennusluennosta:

Ilmoittaudu luennoille tästä.


24.9. klo 9:30-11:30 Japanin bisneskulttuuri.


Puhujat

Heikki Valkama on kirjailija ja toimittaja. Hän on kirjoittanut sekä palkittuja tietokirjoja että fiktiota Japanista. Valkama on työskennellyt päätoimittajana monissa eri lehdissä, kuten Imagessa, ja on nyt töissä taloustoimittajana Ylen uutisissa, jossa tekee muun muassa Viimeinen sana ja 8 minuuttia -ohjelmia.


Luennolla Heikki opastaa japanilaisen yhteiskunnan ja jokapäiväisen kulttuurin saloihin.








Laura Kopilow työskentelee Business Finlandin Tokion toimistolla Consumer Business Advisorina, ja vastaa suomalaisten kuluttajamarkkinayritysten auttamisessa heidän Japaniin suuntautuvassa bisneksessään,

kattaen sisustuksen, muodin, designin, kosmetiikan ja osittain myös pelit ja musiikin.

Ennen siirtymistään Business Finlandiin Laura on tehnyt mm. digitaalista markkinointia Rakutenissa, joka on yksi Japanin suurimmista internet-alan yrityksistä, sekä toiminut Marketing Managerina japanilaisille Suomen matkoja ja kuvauskoordinaatioita tarjoavassa suomalaisyrityksessä.

Koulutukseltaan Laura on oikeustieteen maisteri Hokkaidon yliopistosta.




22.10. klo 9:00-11:30 Creative Industries in Japan.


Speakers


Mr Yuji Mori, President, Dentsu Consulting

Mr. Mori has over two decades of experience in entertainment related business, including investment, consulting nad development of cross border business schemes, and intellectual ptoperty business strategy and management. He has been contributing to "Anime Industry Report" annually issued by the Association of Japan Animation (動画協会)for its foreign market/business part. He mainly invests his time in management consulting service at Dentsu Consulting Inc., a strategic arm of the global advertising agency, Dentsu Group, as CEO. He has experience from Nippon Telephone and Telegram, Microsoft, Mckinsey & Company and also his private investment firm prior to joining Dentsu Group.

Mr. Mori currently holds several teaching positions: professor at Asia Univ., visiting professor of Digital Hollywood Univ., visiting lecturer at Keio Media Design School, Aoyama Gakuin Business School and Waseda University. He has studied in both Japan and the United States; International Christian University and it graduate program of Tokyo, Golden Gate University MBA in Technology Management of San Francisco, CA., New York University Ph.D. program of NYC., and Waseda University Graduate School of International Information and Telecommunication Research Ph.D. program of Tokyo Japan.


Ms Grace Morita, Gaia Inc

Ms. Morita is the co-founder of Gaia, Inc., a consulting firm and licensing agency that specializes in facilitating new business development, licensing, and merchandising for companies in Japan and throughout the world. Current clients include Live Nation Merchandise, Probity Europe, Global Merchandising Services, CupOfTherapy, Britto, New York Botanical Gardens, The Walking Dead, Kennington Ltd., and Baked NYC. Prior to her 23+ years with Gaia, Inc. she worked for MCA Enterprises Japan, the Japanese business development arm for the divisions of MCA-Universal Licensing and Merchandising, Universal Studios Japan, Universal Family Entertainment, Winterland Productions, and MCA Enterprises.


This lecture will be conducted in english, and has been organised in cooperation with Licensing International Japan.




11.11. Japani ja Suomi-ilmiö. Miksi ja miten Suomi on japanilaisille kiinnostava?


· Luentosarja on AGMAn jäsenyrityksille ilmainen, muille hinta 120 € + 24 % alv per osallistuva yritys.

· Luennot järjestetään etänä Zoomissa ja tallennetaan. Osallistujat saavat tallenteet katsottavikseen, joten voit ilmoittautua valmennukseen vaikka jonkin luennon ajankohta ei sopisi kalenteriin.



Ilmoittaudu mukaan luennoille!



Marraskuussa avataan haku ohjelman toiseen osaan, jossa tehdään mukaan valituille yrityksille räätälöityä partnerihakua Japanissa kunkin mukana olevan yrityksen tarpeiden ja suunnitelmien perusteella.


Jos olosuhteet sallivat, ohjelman kolmantena osana Hitto desu! -Menesty Japanissa huipentuu huhtikuussa 2021 Suomen Tokion suurlähetystön Metsäpaviljongissa järjestettävään tapahtumaan.


Partnerihaun ja Metsäpaviljongin tapahtuman osallistumismaksut varmistuvat myöhemmin.


Hitto desu! -Menesty Japanissa on Opetus- ja kulttuuriministeriön sekä Sasakawa Foundationin tukema projekti.



Hitto desu! -Menesty Japanissa english summary:


Hitto desu! -Menesty Japanissa is a three-part programme helping Finnish companies make their way into the Japanese creative industries market. Companies can participate in all or just one or two parts of the programme.


In part one, we take a look at Japan and its creative industries in general via three lectures:

24.9. Japanese everyday culture and business culture, speakers: journalist and writer Heikki Valkama and Advisor Laura Kopilow from Business Finland Tokyo. Lecture in Finnish.

22.10. Creative industries in Japan, speakers: diretor Yuji Mori from Dentsu Consulting and Co-founder Grace Morita from Gaia Inc. Lecture in English.

11.11. The popularity of Finland in Japan, speakers: TBA.


Part one is free to participate for members of AGMA, and costs 120 € + 24 % VAT for others per participating company. The lectures will be available as video afterwards, so it is possible to sign up and get the benefit even if the dates don't suit your own schedule.


In part two, starting in November, companies can apply to a matchmaking service, where a local consultant in Japan finds 2-3 potential partners for each company, based on the company's needs and plans. A maximum of 6-8 companies will be selected to participate.


In part three, if worldwide circumstances allow, a live event at the end of April 2021 at the Finnish Embassy in Tokyo will be organised, where participants from part two can meet their potential partner companies.


The pricing of parts two and three will be determined and published soon.

For more information, please contact producer Outi Tiainen at outi.tiainen@agma.fi


Hitto desu! -Menesty Japanissa is funded by the Finnish Ministry of Education and Culture and the Sasakawa Foundation.




AGMA Association of Agents and Managers in Creative Industries | kaikukatu 4 a, 00530 Helsinki

| Mob +358 40 865 8738 | company ID 2355856-8 

The project office of Creative Finland

LicensingInternationalNordics - Master.p
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook Social Icon

AGMA © 2020