License2Sell-verkkoseminaari:
Brändilisensoinnin perusteet 10.9. (peruttu) 


HUOM: Seminaari siirtyy myöhemmäksi syksyyn! Seuraa ilmoitteluamme. 

Heikki_edited.jpg

Heikki Laaninen

Lisensointiseminaari on AGMAn jäsenille ja heidän päämiehilleen suunnattu "peruskurssi". Mitä brändin lisensointi on? Miten sitä tehdään? Lisensointi on liiketoimintamalli, jossa yritysryhmä hyödyntää yhteisesti tiettyä brändiä, ja parhaimmillaan kasvattaa sekä omaa liiketoimintaansa että brändin tunnettuutta. Runsaasti lisensoituja brändejä ovat mm. Disneyn hahmot, Lego, Muumit sekä monet elintarvike- ja muotibrändit. Seminaari antaa perustietoutta brändien lisensoinnin mekanismeista, tämän hetken markkinatrendeistä ja keskeisistä brändeistä sekä kiinnostavista tapausesimerkeistä. 

 

AGMAn jokavuotiseksi seminaariksi muodostuneen tilaisuuden vetää Heikki Laaninen, pitkän linjan lisensointiammattilainen, joka on toiminut mm. Rovio Entertainmentin Licensing Managerina ja on nykyään sekä oman yrityksensä toimitusjohtaja että Ferly Co:n Head of Licensing, vastaten yrityksen kansainvälisestä lisenssiliiketoiminnasta. Heikki on uransa aikana vienyt useita suomalaisia brändejä kansainvälisille markkinoille. Heikki oli AGMAn hallituksen puheenjohtaja vuosina 2018-2020 ja on toiminut myös Suomi-Hong Kong kauppayhdistyksen hallituksessa. 

 

Seminaarin uusi aika ja ilmoittautumisohjeet ilmoitetaan myöhemmin talvikaudella 2021-22. 

Lisätiedot: kati.uusirauva@agma.fi